20 Nisan 2008 Pazar

Haydi Durma Sende Çember’e Katıl

“Sınırlı zamanı olan ve odaklanmaya önem veren profesyonellere yönelik önde gelen online bilgi paylaşım ortamı“ olarak tanımlıyor cember.net kendini.. Site içeriğini düşündüğümüzde de haklı olduklarını açıkça görmek mümkün..


2005 yılında Çağlar Erol ve Nihan Erol tarafından kurulan Çember.net Türkiye’nin ilk iş dünyasına yönelik ‘business networking’ sitesidir. 2005 Eylül ayında faaliyete geçen site kısa zamanda 10.000 üyeye ulaşmış, zamanla kullanıcılar arasında yaygınlaşarak 300.000 üyeyi aşmıştır. 2008 başı itibari ile Alman Xing firmasına 4,3 milyon Euro’ya satılmış olan şirket Türkiye’de hala kendi sektöründe lider konumdadır.

Cember.net’in oluşum ve gelişim hikayesine baktığımızda, Boğaziçi Elektronik Mühendisliği mezunu Çağlar Erol ve Bilgisayar Mühendisi Nihan Erol belli bir süre Türkiye’de çalıştıktan sonra Almanya’ya çalışmaya giderler ve orada geçirdikleri 4 yıldan sonra, gelişmekte olan business network platformlarını görerek bunu neden Türkiye’ye uyarlamayalım diye düşünüp uygulamaya geçerler. Belli bir finansal birikim ve ön çalışmadan sonra Türkiye’ye dönüş yapan çift, gerekli çalışmaları tamamlayarak 2005 Eylül ayında siteyi kullanıma açarlar. Site o dönemlerde sadece davetiye ile üye kabul edilmekte olup, kullanıcılar kendi çevrelerini bu network’e katmaktalardı. Kısa bir sürede 10.000 üyeye ulaşan site, zamanla daha tanınır hale geldi. Gazete de yayınlanan röportajdan sonra da kullanıcılar siteye akın etmiş ve serverların kilitlenmesinden dolayı sitenin altyapısı geliştirilmeye başlanmıştır.


Cember.net fikrindeki hedefinin başından beri siteyi geliştirip bir firmaya satmak olduğunu söyleyen Çağlar Erol, gelir modelini de reklam üzerine değil üyelik üzerine kurduklarını belirtmektedir. Böylece sürekliliği olan bir gelire ulaşmayı sağlamışlardır. Tabi ki paralı üyelik sitenin oluşumuyla birlikte başlamadı. Başlangıçta ücretsiz üye olunabilen site, 2006 Mart ayında paralı üyelik sistemine geçti. Gold üye olarak tanımlanan üyeler ise normal üyelere göre daha fazla imtiyaza sahiptiler. Zamanla da kullanıcı sayısı arttı ve site iş dünyası profesyonelleri, iş arayan insanlar için buluşma noktası hale geldi.


Ayrıca cember.net buluşma günleri düzenlendi ve site kullanıcıları bir araya getirerek kurulan network güçlendirilmek istendi. 2005 yılından 2007 yılına kadar 2 çalışanı olan şirket ilk çalışanını 2007 yılında aldı ve aynı zamanda o döneme kadar home ofis olarak faaliyet gösteren şirket, gerçek bir ofise geçmiş oldu. Şirket satıldığında şirket sahipleri dahil toplam 4 çalışanı bulunmaktaydı. 2006 yılındaki konut sektörünün patlaması piyasada paralı insanlarında olduğunu ve bu insanların maketten ev aldıklarına göre neden gelişen bir firmaya destek vermesinler fikrinin oluşmasını sağladı. Ama iç piyasadan finansör bulunamadı ‘business angel’ olarak tanımlanan yurtdışından bulunan yatırımcıya azınlık hisseleri verilerek bir anlaşma imzalandı. Site büyümeye devam ettikten sonra da Alman Xing firması ile yapılan görüşmeler sonucunda 4.3 milyon Euro’ya satıldı.

Çember.net’in ana gelir kaynakları üyelik geliri ve reklamlardır. Ücretsiz olarak üye olan kullanıcılar, daha fazla imtiyaza sahip olmak isterlerse belli ücret karşılığında buna sahip olabilmektedirler. Diğer gelir kaynağı ise reklamlardır. Ayrıca sitenin satılma döneminde database de bulunan kullanıcıların çokluğu sitenin değerini arttırıcı etki yapmıştır. Günde ortalama 50.000 kişi siteyi ziyaret etmektedir.
Siteyi genel olarak incelediğimizde, kullanıcılar çalıştıkları veya ilgilendikleri sektörlerdeki networklerini geliştirip, farklı insanlarla tanışma imkanına sahiplerdir. Ayrıca forum bölümünde iş dünyasına yönelik ve günlük hayata dair konular hakkında tartışma imkanı bulmaktadırlar. Belli dönemlerde yapılan toplantılar networkun gelişmesine katkıda bulunmuştur.

Çağlar Erol şirketin satış sürecinde şirketin sahip olduğu potansiyelin yanında gelecek planlarının pazarlanmasında önemli olduğunu belirtmiştir. Yabancıların cirodan öte sitenin database’in de kaç kişinin bulunduğuna baktığını belirtmiştir. Pazarlık aşaması ise ciro üzerinden değil gelecek hedefleri ve sitenin potansiyeli üzerinde gerçekleşmiştir.

İnternet dünyasındaki başarı hikayelerinden biri olan cember.net mütevazi bir bütçe, az çalışan, güzel bir fikir ve çok çalışma ile neler yapılabileceğinin en güzel göstergesidir.

Hiç yorum yok: