16 Mart 2008 Pazar

Acıktın mı??? İşte sipariş vermenin en hızlı, en güvenilir ve en keyifli adresi: yemeksepeti.com


“Türkiye’nin ilk ve en büyük paket servis portalı; yemeksepeti.com”. Acıkıpta yiyecek bir şey bulamadıysan, dışarı da çıkmak istemiyorsan, bulunduğum yere en yakın hangi restoranlar var hemen bulayım, bu saatte acaba hangileri açık hemen bileyim, hepsinin menülerine de şöyle bir göz atayım ve canım hangisinden ne çekerse hemen sipariş vereyim istiyorsan, seçtiğim ürünlerin sosundan, içindekilere kadar her şeye ben karışırım diye düşünüyorsan, ama yok ben internetten ödeme yapmam hele bir yemeğim kapıma gelsin de ondan sonra diyorsan, üstelik bana söylenen saatte gelmezse para ödemek zorunda da kalmıyım diye aklından geçiriyorsan, olur ya bir aksilik olursa şikayetimi dile getirebileceğim ve hatta online hizmet veren dilimden anlayan birileri de olsa diye hayal ediyorsan tamam işte, doğru adrestesin, artık güvenle sipariş verebilirsin.. :)

Nevzat Aydın ve yemeksepeti.com
1976 yılında İstanbul'da doğan Nevzat Aydın, Bursa Anadolu Lisesi'ni bitirdi. Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nden mezun olduktan sonra Amerika Birleşik Devletleri'ne giderek Silikon Vadisi'ndeki University of San Francisco'da MBA eğitimi aldı.

Amerika'da bulunduğu dönemde E-ticaret ile ilgili gelişmeleri yakından takip eden Aydın, yemeksepeti.com projesini hayata geçirmek üzere Haziran 2000’de Türkiye'ye döndü. İki arkadaşı ile birlikte yola çıkan Aydın, Eylül 2000′de başladı projesine ve yemeksepeti.com ilk olarak Ocak 2001′de online oldu. Nevzat Aydın halen Türkiye'de E-ticaret alanında çığır açan yemeksepeti.com'un genel müdürlüğü görevini sürdürüyor.

yemeksepeti.com'un kurucuları.. soldan sağa Satış Müdürü Cem Nufusi, Genel Müdür Nevzat Aydın ve Bilgi İşlem Müdürü Melih Ödemiş..

İşte, 2001 yılında faaliyete geçen site günümüz ihtiyacını karşılamaya yönelik, bulunduğumuz teknoloji çağı ile çokta örtüşecek bir şekilde paket servis anlayışına hızlı, güvenilir ve daha verimli bir alternatif çözüm olarak karşımıza çıkmıştır..

2000 yılı; 1000 fikir 7 proje ve 2 başarı öyküsü diyor Nevzat Aydın, işte bu 2 başarılı öyküden biri yemeksepeti.com

Misyonu ise; öncelikle Türkiye'deki, daha sonra ise Orta Doğu ve Avrupa'nın gelişmekte olan ülkelerindeki tüm internet kullanıcılarına ve ilgili tüm restoranlara, internetten yemek siparişi verebilme ve alabilme olanağı sağlamaktır.

Rakamlar ne gösteriyor..

Ocak 2001'de yemeksepeti.com online oldu.. Şu anda 7 ilde (Ankara, Antalya, Bursa, Eskişehir, Gaziantep, İstanbul, İzmir) hizmet verir konumdadır ve Kocaeli ile birlikte bu sayı yakında 8’e çıkacaktır.. Ayrıca Girne ve Lefkoşa da hizmet alanlarındandır.. Üye sayısı: 360.000’den fazla.. Toplamda 6.000.000dan fazla sipariş.. Siteye kayıtlı yaklaşık 2.500 farklı restoran.. Her hafta 112 kişiye, toplam 8.631 ytl hediye.. 222.404 değişik yemek.. Günde yemek yiyen 30.000 kişi.. Ziyeret edenlerin sipariş verme oranı %41, yani sektör ortalamasından oldukça yüksek.. Şu ana kadar en çok sipariş veren kişinin sipariş adedi ise 2.712..

Site hakkında..

Site üzretsiz üyelik sistemi ile hizmet veriyor. Üye girişi yapıldığı anda üyelik bilgilerinde verilen adrese o saatte gönderim yapan tüm restoranların listesi, kampanyalar, promosyonlar, fırsatlar, favori restoranlar, siteye yeni katılan restoranlar ve kişiye özel haberler üyeleri karşılıyor. Ayrıca üyeler önceki siparişlerini puanlayarak restoran puanlarının oluşmasını da sağlayabiliyorlar.

Üye istediği restoranı veya yemeği tüm dünya mutfaklarına göre ya da semtlere ya da restoran adından arama imkanına sahip. Ayrıca detaylı arama ile ödeme şeklinden, servis saatine, minimum gönderim tutarından fiyat aralığına kadar belirleyip arama yapmasıda mümkün..

Ayrıca anlaşmalı restoranlarla yapılan bir çok kampanyada da üyelerin faydalanması amaçlanmaktadır. Örneğin, “DVD keyfi”. Yine anlaşmalı restoranlardan her 30 YTL'lik siparişinizde seçeceğiniz orjinal bir DVD siparişinizle birlikte ücretsiz olarak size teslim ediliyor. Tabi bu sadece kampanyalardan bir tanesi.. Zaman içinde farklı indirim seçenekleri ya da bir alana bir bedava gibi uygulamalarda üyelere sunuluyor.

Ayrıca yemeksepeti.com aracılığıyla catering firmalarıyla ilgili detaylara da ulaşabilirsiniz. Tercih ettiğiniz firmaya talebiniz yine yemeksepeti.com aracılığı ile en kısa sürede iletilecek ve yetkililerin size dönmesi sağlanacaktır.

Sipariş öncesi ve sonrası her hangi bir sorunla karşılaşılmanız durumunda site üzerinden “bana sor” linkine tıklayarak botego.com tarafından sağlanan sistem ile sorularınıza cevap bulabilirsiniz. Yok benim sonunumu bir robot ile konuşmak çözmedi derseniz “canlı yardım” ile online yardım alabilirsiniz. Sizin dışınızda bir sorun yaşanması durumunda ise sakın dert etmeyin, nasıl olsa yemeksepeti.com size mutlaka geri dönecektir..

Bütün bunlara rağmen hala telefonla restoranı aramak varkan neden yemeksepeti.com’u tercih edeyim diyorsanız...
Sitenin ana sayfasında Jeff Bezos’un (Amazon.com) sözü karşılıyor bizi; "İki tip şirket vardır, kullanıcılarına daha fazla para harcatmak için uğraşanlar ve daha az para harcatmak için uğraşanlar. Biz ikincisi olacağız." İşte bu anlayış bile siteyi tercih etmeye yeterken size birkaç sebep daha sıramamam da mümkün tabi.. Daha güvenli olması.. (ne de olsa kredi kartımız onları hiç ilgilendirmiyor.) Menü ve fiyatları görüp inceleme imkanı.. Çok daha az zaman kaybı.. Siparişinizin size daha doğru ulaşacağından emin olmanız.. Restoranın telefon numarasını arama derdinin olmaması.. Restoranları karşılaştırma imkanı..

Bu doğrultuda yemeksepeti.com tüm tüketicilerin aklındaki sorulara çözüm üretmeyi ve tüketici tarafındaki riskleri minimuma indirmeyi hedeflemiştir. İşte interaktif ortamda sağlanan bu buluşma teknolojinin tüm imkanları ile desteklenerek hata payı sıfıra yaklaştırılmaya çalışılmaktadır. Artık verilen siparişin en kısa ve en doğru şekilde kullanıcıya ulaştırılması bir hedef değil bir zorunluluk haline gelmiştir. İşte bu noktada site faaliyetlerini aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:
  • Hizmetleri hiçbir ek ücret ödemeksizin sunmak..
  • Internet'ten sipariş almak isteyen restoranların hepsine, hem mevcut olan altyapılarını kullanarak hem de en gelişmiş teknolojiyi yakalayarak sipariş alma olanağı sağlamak..
  • Üyeleri kişisel web sayfası ile karşılamak ve bu restoranların menülerindeki değişikliklerden kullanıcıyı haberdar etmek..
  • Yeni menülerin, promosyonların ve yeni katılan restoranların bilgilerini kullanıcıya bildirmek..
  • Siparişini kullanıcının belirleyeceği ileri bir tarih ve saatte kendisine ulaşacak şekilde verebilmesini sağlamak..
  • Yemek kavramı ile ilgili tüm konularda internet kullanıcılarını bilgilendirmek ve bir yemek portalı olarak hizmet vermek..
Yenilikler..
2002 yılında ilk kez SMS ile sipariş kabul edilmeye başladı.. Call center 2003 yılında hizmete sokuldu.. 2004 yılında kayıtlı restoran sayısı 500ü aştı ve GPRS ile çalışan özel POS sistemi devreye girdi.. 2005 yılı itibari ile artık üye sayısı 100binleri aştı. İngilizce hizmet başladı ve Digitürk’te 525 numaralı kanaldan hizmet vermeye başladı.. 2006 yılında da yemeksepeti.com elit hizmete girdi.

İşte birkaç ayrıntı..

Garanti CepBank Alışveriş sayesinde yemeksepeti.com’dan yapacağınız siparişlerde sadece cep telefonunuzu girerek ve sonra telefonunuza gelen mesaja CepBank şifrenizi yazarak ister kredi kartınız ister paracard’ınız isterseniz de banka hesabınızdan ödeme yapabilirsiniz..

Sitede oluşturduğunuz favori menülerinize adres, ödeme şekli ve cep telefonu numaranızı ekleyerek ve SMS mesajlarında kullanılmak üzere kısa bir kod ismi seçerek SMS Menü haline dönüştürebilirsiniz. SMS Menü, internete bağlanma şansınızın olmadığı veya internete bağlanmakla uğraşmak istemediğiniz durumlarda size yinede sipariş verebilme imkanı sağlar.

Yok bana bu da yetmez diyorsanız Digiturk 525 Yemek Sepeti kanalı üzerinden sipariş verebileceğiniz. Digitürk kanalıyla sipariş verilmesi ise dünyada ilk olarak Türkiye'de gerçekleşen bir projedir.

Ve işte yepyeni bir hizmet daha; wap.yemeksepeti.com, dilediğiniz her yerden sipariş verebilme imkanı artık size çok daha yakın. Turkcell ile anlaşmalı bu hizmet sayesinde artık engeller tamamen ortadan kalkıyor. Aynı üyelik bilgileriyle sisteme giriş yapıp aynı özelliklerle, aynı promosyanlarla sipariş vermenin tadını çıkarabilirsiniz..

Sitenin yeni gözdesi ise, yemeksepeti.com Elit, sitenin “34” numaralı şehrindeki en elit restoranlardan birinde yemek yemeği tercih edenler için daha kolay arama ve rezervasyon yaptırma imkanı sunan bir site. Böylece restoranların size sunduğu imkanların tamamını tüm detaylarıyla bulabileceksiniz. Her türlü habere, güncel bilgilere yine yemeksepeti.com hassasiyeti ile ulaşırsınız. Ayrıca yemeksepeti.com Elit size özel günleriniz için uygun fırsatları bulmanızı da sağlar.

Müşteri ne diyor ne istiyor, ne düşünüyor???
  • Kredi kartımızı vermek istemiyoruz.
  • Ya parasını verdiğimiz ürünler bize gelmezse?
  • Önceden ödeme yapmak istemiyoruz.
  • Ürünlerin kalitesine güvenmiyoruz.
  • Kim bizim şikayetlerimizi dinleyecek?
  • Telefonda müşteriyle konuşmak nedir bilmeyen insanlarla vakit kaybetmek istemiyoruz.
  • Yanlış sipariş gelmesinden sıkıldık.
  • İlerki bir saate de sipariş verebilmek istiyoruz.
  • Yemeğimizi çoktan değişmiş restoran menüsünden seçmek istemiyoruz.
  • Biz böyle bir hizmet için ayrıca bir para kesinlikle vermeyiz.
Müşteri isteklerinin en doğru şekilde saptandığı site de tüm bu istekler giderilmiş ve sorunların, risklerin minimuma indirilmesi; isteklerin ise en iyi şekilde karşılanması sağlanmıştır.

Karşılaşılan zorluklar..
  • Kaliteli ve amaca yönelik ekip kurmanın zorlukları
  • Finansal sorunlar
  • Ekonomik kriz
  • İlk olmanın avantaj ve dezavantajları
  • İnternete ve elektronik ticarete negatif önyargı
  • Kontrollü ve profesyonel yönetim anlayışıyla büyümek
Rekabet..
  • Internet ve sadece bir tık uzakta olan rakip
  • Paket servis hizmetinin zorluğu
  • Pazarın çok büyük olmaması
  • Yılların alışkanlığı : Telefon
  • Sisteme alternatif getirmek

Klasik Hedefler..

  • Kullanıcıyı kendine bağlayıp, rakibe gitmesini engelleme
  • Harcama miktarını arttırma
  • Ödüllendirme
  • Harcama alışkanlığını izleme
  • Satışları artırma

Yemeksepeti.com’un hedefleri..

  • Müşteri daima haklıdır prensibi
  • Kullanıcının yemeksepeti.com’un kendi tarafında olduğundan emin olması
  • Kullanıcının kendisinin bizim için çok önemli olduğunun farkında olması
  • Kullanıcının aynı ürünü eskisinden daha ucuza alabilmesi
  • ‘Hiçbir sadakat programı kötü hizmet ve ürünün üstesinden gelemez.’ mantığı
Neler yapıldı???
  • Puanlama sistemi
  • GPRS POS sistemi
  • Canlı Yardım
  • Platform bağımsız yapı (SMS, Digiturk)
  • DVD promosyonu
  • yemeksepeti.com in English
  • Gece Operasyonu
  • Çabuk ve hatasız sipariş için ne gerekiyorsa o...

Yapılmaya devam edilenler..

  • Yeni trendleri ve teknolojiyi takip etmek
  • Çabuk öğrenmek ve adapte etmek
  • Dinlemek, geridönüşe çok önem vermek (5000 kişilik anket)
  • Dışadönük olmak (PR)
  • Zorluklardan yılmamak (finansal, operasyonel)
  • Hatalardan çabuk ve ders alarak sıyrılmak (full-time operasyon)
  • Yaratıcı, yenilikçi, açık fikirli olmak
  • Modellerden örnek almak (food.com, waiter.com, webvan.com...)
  • Ulaşılabilir hedefler koymak (iş planı sipariş tahminleri)
  • Çok iyi komunikasyon kurabilmek (restoran kullanıcı dengesi)
  • Genel anlamıyla finans, üretim, insan kaynakları, satış ve pazarlama bilmek

Ve hiç bir başarı ödülsüz kalmazdı..

Altın örümcek 2006 e-ticaret üçüncüsü, servisler ikincisi ve yiyecek-içecek ikincisi..
Altın örümcek 2005 en iyi web sitesi, e-ticaret birincisi ve servisler birincisi..
Altın örümcek 2004 en iyi web sitesi, e-ticaret birincisi ve servisler birincisi ..
Altın örümcek 2003 en iyi ikinci B2C sitesi..
Altın örümcek 2002 en iyi 2. web sitesi ve en iyi B2C sitesi..


Endeavor tarafından 2007 endeavor girişimcisi..
2007 MediaCat Felis Ödülleri’nde, Hedef Kitle Ticari İletişim kategorisinde TBWA-İstanbul'un "Sakız Kartvizit" çalışmasıyla ile birincilik ödülü..
2005 World Summit Award (WSA) yarışmasında, Türkiye’yi yemeksepeti.com temsil etti..
2005 Eurowards Türkiye ödüllerinin “Başlangıç” kategorisinde toplam 280 proje arasında ikincilik ödülü..
2004 Boğaziçi Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulubü tarafından düzenlenen yarışmada üniversite öğrencilerinin en çok ziyaret ettikleri web sitesi ödülü..
2001 İnterpro Bilişim Ödülleri'nde 'Girişimcilik Ödülü'..

Son söz..


Üye sayısının ve tabiki sipariş oranının hızla artacağını düşündüğüm site, bence pazardaki payını büyütmeye devam edecektir. Çünkü E-ticarette her zaman ilk olanlar, hep akılda kalanlardır ve hep daha çok pazar payına sahip olurlar. Yemeksepeti.com da işte bu avantaja sahip. Ama tüm bu avantajlara, sunduğu muhteşem hizmetlere rağmen hala görsellik konusunda sitenin eksiklikleri olduğunu düşünüyorum. Kimbilir; belki biraz daha sade ama biraz daha dikkat çekici hale getirilmesi benim gibi düşünen üyelerin siteyi daha çok kullanmasına neden olabilir..

Hiç yorum yok: